1. Základní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky”) obchodní společnosti IBSA PHARMA s.r.o., se sídlem Senovážné nám. 1463/5, 110 00 Praha 1, IČO: 63674297, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 36851, e-mail: info.cz@ibsagroup.com, tel.: +420 221 111 500 (dále jen „prodávající“), jsou vydané dle § 1751 odst. 1. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou – spotřebitelem (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese https://ibsaderma-eshop.cz/ (dále jen „internetový obchod”).
1.3. Obchodní podmínky a kupní smlouva jsou primárně vyhotoveny v českém jazyce, pokud si smluvní strany nedohodnou jazyk jiný. Smluvní vztah se řídí českým právním řádem v jeho účinném znění.
2. Objednávka zboží a uzavření kupní smlouvy
2.1. Prezentace zboží, uvedeného v internetovém obchodě je nabídkou k uzavření smlouvy, s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti prodávajícího plnit.
2.2. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, je-li prodávající plátcem takové daně (DPH), bez poštovného a balného. Cena uvedená u zboží je cenou za zboží konečnou (bez poštovného a balného). Cena zboží je platná po dobu, kdy je zobrazována v internetovém obchodě.
2.3. Internetový obchod také obsahuje aktuální informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží v rámci jeho doručování na území České republiky.
2.4. Náklady spojené s balením a dodáním zboží na území České republiky jsou vždy uvedeny před odesláním objednávky prostřednictvím stránek internetového obchodu. Náklady jsou kalkulovány dle ceníků přepravních společností v závislosti na hmotnosti, způsobu platby a způsobu dodání zvoleného v objednávkovém formuláři.
2.5. Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno objednávku měnit a upravovat údaje, které do objednávky vložil, a kontrolovat správnost vložených údajů.
2.6. Náklady kupujícího vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na telefonní hovory, náklady na internetové připojení apod.) na straně kupujícího, hradí kupující sám.
2.7. Kupující objednává zboží prostřednictvím těchto kroků:
• Kupující vloží objednávané zboží do nákupního košíku internetového obchodu stiskem tlačítka „Přidat do košíku”.
• Dále kupující vybere způsob dopravy a způsob platby dle možností uváděných v rámci uživatelského prostředí/objednávkového formuláře internetového obchodu, přičemž cena za dopravu, cena za vybraný způsob platby a celková cena budou uvedeny automaticky na základě kupujícím zvolených metod doručení a platby.
• Kupující zadá své identifikační a kontaktní údaje sloužící prodávajícímu k doručení zboží, zejména jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a emailovou adresu.
2.8. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku zavazující k platbě“. Kupující tak potvrzuje, že vyplnil všechny povinné údaje správně a že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
2.9. V případě technické poruchy na straně prodávajícího, zjevně nesprávného zobrazení cen produktů či kombinací slev, není prodávající povinen zboží či službu za uvedenou cenu kupujícímu dodat. A to ani v případě potvrzení objednávky nebo její zaplacení bezhotovostní platbou (platební kartou, bankovním převodem, nebo jinou platební metodou). O nemožnosti dodání prodávající kupujícího vyrozumí a pokud již došlo k zaplacení objednávky, vrátí kupujícímu přijaté finanční prostředky.
2.10. Tyto obchodní podmínky se vztahují pouze na nákup zboží přes internetový obchod.
3. Cena
3.1. Cenu za zboží a případné náklady spojené s dopravou, úpravou zboží (pokud ji prodávající poskytuje přímo v internetovém obchodě a kupující ji výslovně objedná), může kupující uhradit zejména těmito způsoby:
- platební kartou
- prostřednictvím okamžité platby
- bankovním převodem
- dobírkou
3.2. Kupující je povinen prodávajícímu uhradit kupní cenu zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží.
3.3. V případě platby na dobírku je cena zboží splatná při převzetí. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě jiného způsobu platby, než je dobírka, doručí prodávající kupující zboží až po úplném uhrazení kupní ceny prodávajícímu.
3.4. V případě platby bankovním převodem je kupující povinen uhradit kupní cenu společně s uvedeným variabilním symbolem na bankovní účet prodávajícího. Závazek kupujícího je splněn připsáním kupní ceny na účet prodávajícího.
3.5. Prodávající nepožaduje po kupujícím zálohu, nebo jinou obdobnou platbu ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. q) občanského zákoníku. Úhradu kupní ceny zboží před jeho odesláním nelze považovat jako zálohu.
3.6. Případná cenová zvýhodnění a slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, nerozhodne-li se prodávající jinak. O možné kombinaci slev, zvýhodnění apod. a o konečné ceně zboží je kupující informován vždy před odesláním objednávky.
3.7. Daňový doklad je prodávajícím vyhotoven až po uhrazení kupní ceny zboží kupujícím a je prodávajícím doručen kupujícímu na e-mailovou adresu sdělenou mu kupujícím v objednávce a/nebo zaslán kupujícímu současně se zbožím.
4. Dodání zboží
4.1. Náklady na dodání zboží jsou dle uvedeného způsobu a typu doručení vždy uvedeny v objednávce a následném potvrzení vydaném prodávajícím.
4.2. Kupující je povinen převzít zboží na místě uvedeném v objednávce, neučiní-li tak, vystavuje se nebezpečí nedoručení zboží a jeho vrácení zpět prodávajícímu. V případě následně vyžádaného opakovaného doručení prodávajícím bere kupující na vědomí opakované náklady na dopravu ve výši její původní ceny.
4.3. Kupující je povinen při přebírání zboží od přepravce důkladně zkontrolovat zásilku, zda není poškozen obal nebo přímo samotné zboží. Pokud kupující nesouhlasí s převzetím zboží, je povinen tuto skutečnost bez odkladu oznámit přepravci. V případě zjištění závad na obalu nebo přímo na zboží není kupující povinen zásilku od přepravce převzít.
4.4. Převzetím zboží od dopravce nabývá kupující vlastnické právo. Převzetím zboží kupujícím přechází na kupujícího nebezpečí vzniku škody na zboží.
4.5. Zboží je přepravci předáno obvykle do 2 pracovních dnů po plném uhrazení objednávky (nejedná-li se o platbu dobírkou).
5. Zákaznický účet
5.1. Kupující, který provede registraci v internetovém obchodě, může získat přístup do uživatelského účtu, ze kterého může vytvářet objednávky zboží. Registrace uživatele nicméně není povinná k tomu, aby kupující mohl učinit objednávku.
5.2. Při registraci do uživatelského účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. V případě změny údajů je kupující povinen tyto údaje aktualizovat v uživatelském účtu, případně tuto změnu neprodleně nahlásit prodávajícímu. Údaje vyplněné kupujícím jsou považovány za jediné a správné.
5.3. Přístup k uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost a tyto údaje nesmí kupující poskytnout třetí osobě, učiní-li tak, pak pouze na vlastní odpovědnost. Prodávající uchovává přístupové údaje k účtu kupujícího v šifrované formě.
5.4. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
5.5. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupujícímu uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy jej kupující aktivně nevyužívá prokazatelně po delší dobu než 12 měsíců, popřípadě pokud kupující poruší povinnosti kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek či jiné smlouvy uzavřené s Prodávajícím.
5.6. Prodávající není povinen zajistit nepřetržitý provoz uživatelských účtů, to zejména pro plánované odstávky, aktualizace či poruchy.
6. Odstoupení od kupní smlouvy
6.1. Podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže kupující odstoupit od kupní smlouvy zejména v těchto případech:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- dodávka zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- dodávka zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6.2. Pokud neplatí případy uvedené v odstavci 6.1 těchto obchodních podmínek pro odstoupení od kupní smlouvy či jiné případy stanovené zákonem, je kupující oprávněn podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
6.3. Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí (nebo zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží).
6.4. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno nejpozději 14 dní od převzetí poslední části nebo zboží objednávky. Od kupní smlouvy může kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem, zejména zasláním e-mailu na distribution.cz@ibsagroup.com nebo dopisu na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Pro odstoupení může kupující využít také vzorový Formulář pro odstoupení od smlouvy, který je k dispozici na stránkách internetového obchodu.
6.5. Náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
6.6. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku vrátí prodávající přijaté peněžní prostředky kupujícímu do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než bude zboží doručeno zpět prodávajícímu nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
6.7. Kupující vrátí prodávajícímu zboží, které nesmí být poškozené, nesmí jevit známky nadměrného užívání a nesmí být znečištěno či jinak znehodnoceno. Pokud je to možné, vrátí kupující zboží také v původním obalu.
6.8. Je-li v nabídce prodávajícího několik možností doručení zboží, je při odstoupení od smlouvy a vrácení zboží kupujícím zpět prodávajícímu vždy kupujícímu vrácena částka poštovného dle nejlevnějšího způsobu doručení dle dané varianty.
6.9. Peněžní prostředky budou vráceny kupujícímu stejným způsobem, jakým je prodávající přijal, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
6.10. Je-li součástí objednávky dárek od prodávajícího, odstoupením od kupní smlouvy není kupující povinen tento dárek prodávajícímu vrátit.
6.11. V případě odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy, telefonu nebo jiného komunikačního kanálu. Veškeré přijaté peněžní prostředky včetně nákladů za dopravu od kupujícího budou vráceny prodávajícím zpět, a to stejným způsobem, popřípadě jiným způsobem dle dohody kupujícího a prodávajícího.
7. Práva z vadného plnění a reklamace
7.1. Práva z vadného plnění se řídí podle ustanovení zejm. § 1914 až 1925, § 2099 až § 2112, dále pak § 2161 až § 2174 občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, dále dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc (zboží) při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Vyskytne-li se na zboží vada, pro kterou nelze zboží využívat obvyklým způsobem, může kupující uplatnit u prodávajícího právo z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
7.4. Právo z vadného plnění kupující nemůže uplatnit, pokud při převzetí o vadě věděl, nebo ji sám způsobil.
7.5. U spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění pouze do data uvedeného na obalu zboží.
7.6. Pro reklamaci lze využít reklamační formulář, který je uveřejněn na stránkách internetového obchodu. Kupující je povinen při reklamací rovněž doložit datum koupě zboží, a to zejména předložením příslušeného daňového dokladu nebo záručního listu či jiným věrohodným způsobem.
7.7. Reklamační formulář lze zaslat buď poštou na adresu sídla prodávajícího, nebo e-mailem na adresu distribution.cz@ibsagroup.com Reklamované zboží kupující zašle na adresu sídla prodávajícího.
7.8. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
7.9. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- na odstranění vady opravou věci,
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy.
7.10. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
7.11. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a kupující nedohodnou na delší lhůtě. Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o výsledku reklamace.
8. Mimosoudní řešení sporu
8.1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
8.2. Kupující má podle zákona o ochraně spotřebitele právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět je Česká obchodní inspekce (zkráceně ČOI) na adrese Štěpánská 567/15, 120 00, Praha 2 – Nové Město. Jak postupovat v případě mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, včetně možnosti návrhu, naleznete na internetové stránce https://www.coi.cz/ a https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3. Pomoc v případě přeshraničního mimosoudního řešení spotřebitelských sporů zajišťuje Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (zkráceně ESC ČR). Kontaktní adresa ESC ČR je Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 – Nové Město. Rady a informace o jednotlivých trzích, včetně platformy pro řešení mimosoudních spotřebitelských sporů, naleznete na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/ a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/ .
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Ujednání plynoucí z těchto obchodních podmínek a dle nich uzavřené kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím v případě vstupu zahraničního subjektu jsou podřízeny zákonům České republiky.
9.2. V případě zásahu vyšší moci nebo jakémkoliv jiném výpadku internetového obchodu, není prodávající odpovědný za nemožnost realizace objednávky.
9.3. V kupní smlouvě je možné sjednat odchylná ujednání, která pak mají přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 01.02.2024